Sort by
Most upvoted
Most recent
Filter by language
Keywords
Cancellation
Delay
Denied boarding
Baggage problem
Economy
Premium economy
Business
1st class
International
Domestic
Long-haul
Medium-haul
Short-haul

Get paid by Transavia Airlines – without calls, complex complaints forms, or runaround:
Delayed, cancelled or baggage mishandled? Claim up to £520 (€600) for flight disruptions – or up to £1,600 (€1,920) for baggage. We handle the paperwork, follow-ups and legal process. You just wait for the money.
Delayed, cancelled or lost your baggage? Claim up to £520 (€600) in compensation. We handle the paperwork, calls, and the legal process – you just wait for the money.
Transavia Airlines C.V., Amsterdam Airport
PO Box 7777, Schiphol Airport, NL-1118 ZM
Flight left you disappointed? Let others know what happened
4100 passengers complained about Transavia Airlines here. Around half ended up compensated.
Website:
www.transavia.comPhone:
+352 27 002 728Mailing Address
Transavia Airlines C.V., Amsterdam Airport PO Box 7777, Schiphol Airport, NL-1118 ZMWebsite:
www.transavia.com
Phone
+352 27 002 728
Mailing Address
Transavia Airlines C.V., Amsterdam Airport PO Box 7777, Schiphol Airport, NL-1118 ZM
Only verified complaints
50% of complaints led to successful compensation payouts
Safe space to complain
What do you want to ask AirAdvisor and the community?
Max 120 characters (0)68 comments
Unknown
The incident cause me high stress. Need to lookout for some clothes in an unknown city. And also missing suites that I want to wear for the special occasion ceremony why we want to Greece. I have received mine back 13-sep 3 days later, late afternoon. At the Thessaloniki airport I report PIR and they verified and told me that mine luggage is still in Amsterdam Airport. There was no information when or if I will get it on time before.Anonymous member
Marrakech-Amsterdam
Economy
Services à l'aéroport inacceptable
I am writing to submit a formal complaint regarding the unacceptable conditions we experienced upon arrival at Amsterdam Schiphol Airport on 10 September 2026, following flight HV5752. The flight was scheduled to depart at 10:10 and arrive in Amsterdam at 14:55. However, it actually arrived at approximately 15:24. Upon arrival, we were given incorrect information by an airport employee regarding the direction we needed to take to reach the baggage control area. As a result, we lost additional time simply trying to find the correct route. Once we finally reached the baggage control area, we were extremely surprised to find that only one conveyor belt was operational for approximately one hundred passengers. This caused a considerable additional delay and resulted in an extremely long queue. The situation then became even more unacceptable. While we were waiting in line, we were informed that the only operational conveyor belt had stopped working and that baggage checks would have to be carried out manually. At that point, it was already 16:20, which was the time at which we were supposed to board our connecting flight. The situation was particularly stressful because our connecting flight was due to close its doors at 17:45, while we had still not passed through baggage control. At that time, we had no idea that our connecting flight had itself been delayed. Fortunately, the conveyor belt suddenly started working again. Nevertheless, the queue remained extremely slow and chaotic, and we were still unable to pass through the control in a reasonable amount of time. We were ultimately fortunate that our connecting flight had been delayed, as this allowed us to board despite the considerable time lost at Schiphol. However, we were completely unaware of this delay at the time and had no reason to believe that we would still be able to catch our flight. We therefore spent a significant amount of time under considerable stress, genuinely fearing that we would miss our connection. We find this situation completely unacceptable. The combination of the initial flight delay, incorrect information provided by airport staff, insufficient baggage control capacity and the breakdown of the only functioning conveyor belt created an entirely avoidable and extremely stressful situation for passengers. We would therefore like to receive an explanation regarding what happened that day, particularly concerning the lack of operational baggage control facilities and the incorrect information provided by airport staff. We also ask you to consider an appropriate compensation or commercial gesture in view of the significant inconvenience, excessive waiting time and stress caused by these circumstances. I look forward to receiving your response and an explanation of the measures you intend to take to prevent such a situation from happening again. Yours faithfully,Overall

Anonymous member
Marrakech-Amsterdam
Economy
Services à l'aéroport inacceptable
I am writing to submit a formal complaint regarding the unacceptable conditions we experienced upon arrival at Amsterdam Schiphol Airport on 10 September 2026, following flight HV5752. The flight was scheduled to depart at 10:10 and arrive in Amsterdam at 14:55. However, it actually arrived at approximately 15:24. Upon arrival, we were given incorrect information by an airport employee regarding the direction we needed to take to reach the baggage control area. As a result, we lost additional time simply trying to find the correct route. Once we finally reached the baggage control area, we were extremely surprised to find that only one conveyor belt was operational for approximately one hundred passengers. This caused a considerable additional delay and resulted in an extremely long queue. The situation then became even more unacceptable. While we were waiting in line, we were informed that the only operational conveyor belt had stopped working and that baggage checks would have to be carried out manually. At that point, it was already 16:20, which was the time at which we were supposed to board our connecting flight. The situation was particularly stressful because our connecting flight was due to close its doors at 17:45, while we had still not passed through baggage control. At that time, we had no idea that our connecting flight had itself been delayed. Fortunately, the conveyor belt suddenly started working again. Nevertheless, the queue remained extremely slow and chaotic, and we were still unable to pass through the control in a reasonable amount of time. We were ultimately fortunate that our connecting flight had been delayed, as this allowed us to board despite the considerable time lost at Schiphol. However, we were completely unaware of this delay at the time and had no reason to believe that we would still be able to catch our flight. We therefore spent a significant amount of time under considerable stress, genuinely fearing that we would miss our connection. We find this situation completely unacceptable. The combination of the initial flight delay, incorrect information provided by airport staff, insufficient baggage control capacity and the breakdown of the only functioning conveyor belt created an entirely avoidable and extremely stressful situation for passengers. We would therefore like to receive an explanation regarding what happened that day, particularly concerning the lack of operational baggage control facilities and the incorrect information provided by airport staff. We also ask you to consider an appropriate compensation or commercial gesture in view of the significant inconvenience, excessive waiting time and stress caused by these circumstances. I look forward to receiving your response and an explanation of the measures you intend to take to prevent such a situation from happening again. Yours faithfully,Overall

Unknown
The PIR number on the report is wrong, after reaching out several times I was given the correct one CAIHV10208. I am a professional Kitesurfer and as this luggage was checked as sports luggage and included my gear, I can not train. I have a competition coming up on Thursday 17.09.2026 and the bag will not arrive before 15.09.2026No reason given
My daughter name was mentioned here accidently wrog, her name is Malika Wannous AND NOT Malika WannoudNo reason given
As the Airlines didn’t provide a transportation from the hotel to the AirPort in Casablanca I paid for the Taxi 40 euros. The hotel administration said it is not their resposibilty to arrange A transprtation, and the taxi driver don’t have a system to give me A receipt for the payment.Unknown
IMPORTANT - THIS IS A FOUR-PASSENGER CLAIM, NOT ONE. Booking Z77ZVA / Transavia PNR D7IRSL. KLM issued four SEPARATE e-tickets: Saurabh Choudhury 0742134786152, Pushpalata Mandal 0742134786154, Ariana Choudhury 0742134786150, Anvi Choudhury 0742134786148 (see uploaded e-ticket document). Transavia admits liability under Art 17(2) Montreal Convention and has paid EUR 1,798.66 in total (EUR 275.79 first necessities + EUR 1,522.87 contents). That is exactly ONE passenger's limit of 1,519 SDR. It refuses to pay more. Documented loss is EUR 7,628.70 across 68 original invoices (itemised schedule uploaded, every item attributed to its owner by name). Art 22(2) fixes the limit "for each passenger". Both bags were checked in at Delhi and tagged in the name of our minor daughter Ariana, but they contained the property of all four passengers. CJEU Case C-410/11 Espada Sanchez v Iberia (22.11.2012) holds that this is irrelevant: the right to compensation and the limit apply to each passenger claiming for their own items in baggage checked in another passenger's name. Transavia's own payment proves the point - it paid one full limit although the tag-holder's own documented loss is under half that sum, so it is already compensating other passengers' property while denying those passengers their own limits. Applying each passenger's individual limit to that passenger's own loss gives EUR 4,811.31 recoverable; less EUR 1,798.66 already paid = EUR 3,012.65 outstanding. This is well within the aggregate ceiling of 6,076 SDR for four passengers. Transavia's final refusal of 2 September 2026 relies on its own "policy" and terms and conditions. Articles 26 and 49 of the Convention render null and void any term fixing a lower limit than the Convention. Notice of default was served on 31 August 2026 with a payment deadline of 14 September 2026; statutory interest is claimed from 15 September 2026.No reason given
I am seeking compensation under Regulation (EC) No. 261/2004 for flight HV5956 from Lisbon (LIS) to Amsterdam (AMS) on 20 June 2026, which arrived more than three hours late. The airline, Transavia, has denied my compensation claim, stating that the delay was caused by Air Traffic Control (ATC) restrictions affecting the inbound flight from Amsterdam to Lisbon and that this resulted in a knock-on delay. However, throughout the process I have received several different and contradictory explanations regarding the cause of the delay: * At the airport and on board, the captain informed passengers that there had been two separate issues, including an aircraft change. * The initial delay communication received from Transavia referred to an internal problem and did not mention an aircraft replacement or ATC restrictions. * The formal rejection of my compensation claim and the "EC Proof" document attributed the delay solely to Air Traffic Control restrictions. * The Portuguese Civil Aviation Authority (ANAC) informed me that Transavia had advised them that the original aircraft had to be replaced due to a technical issue and that there was subsequently an additional delay caused by air traffic restrictions. I requested clarification from Transavia regarding: * The exact technical issue that required the aircraft replacement. * The timeline of events. * How much of the delay was attributable to the technical issue and aircraft replacement. * How much of the delay was attributable to the ATC restrictions. * Supporting documentation substantiating their position. Transavia refused to provide any operational records, aircraft information, maintenance details, timelines, or supporting documentation. They acknowledged that multiple operational factors may have existed but maintained that, for compensation purposes, the determining cause of the delay was the ATC restriction. Because of these inconsistent explanations and the airline's refusal to provide evidence supporting its position, I have filed a complaint with the Portuguese Civil Aviation Authority (ANAC), which is currently under review. I would like AirAdvisor to assess whether I may still be entitled to compensation under EU261 and, if appropriate, to pursue the claim on my behalf.No reason given
I am seeking compensation under Regulation (EC) No. 261/2004 for flight HV5956 from Lisbon (LIS) to Amsterdam (AMS) on 20 June 2026, which arrived more than three hours late. The airline, Transavia, has denied my compensation claim, stating that the delay was caused by Air Traffic Control (ATC) restrictions affecting the inbound flight from Amsterdam to Lisbon and that this resulted in a knock-on delay. However, throughout the process I have received several different and contradictory explanations regarding the cause of the delay: * At the airport and on board, the captain informed passengers that there had been two separate issues, including an aircraft change. * The initial delay communication received from Transavia referred to an internal problem and did not mention an aircraft replacement or ATC restrictions. * The formal rejection of my compensation claim and the "EC Proof" document attributed the delay solely to Air Traffic Control restrictions. * The Portuguese Civil Aviation Authority (ANAC) informed me that Transavia had advised them that the original aircraft had to be replaced due to a technical issue and that there was subsequently an additional delay caused by air traffic restrictions. I requested clarification from Transavia regarding: * The exact technical issue that required the aircraft replacement. * The timeline of events. * How much of the delay was attributable to the technical issue and aircraft replacement. * How much of the delay was attributable to the ATC restrictions. * Supporting documentation substantiating their position. Transavia refused to provide any operational records, aircraft information, maintenance details, timelines, or supporting documentation. They acknowledged that multiple operational factors may have existed but maintained that, for compensation purposes, the determining cause of the delay was the ATC restriction. Because of these inconsistent explanations and the airline's refusal to provide evidence supporting its position, I have filed a complaint with the Portuguese Civil Aviation Authority (ANAC), which is currently under review. I would like AirAdvisor to assess whether I may still be entitled to compensation under EU261 and, if appropriate, to pursue the claim on my behalf.No reason given
We booked a 7 day boat and missed and entire day. This cost us 1528 Euros. I sent them an email but have not heard a response. Transavia - Response to your claim FC-7630314 Booking number: J9NBRVNo reason given
I contacted the airline responsible (Transavia) via and the were less then helpful. KLM who were not responsible were helpful and got us booked onto the next available airline. Along with giving us £15 worth of food vouchersNo reason given
Refused Compensation under EU/261 I submitted a formal claim for compensation under Regulation (EC) No 261/2004, Articles 5 and 7, in relation to the cancellation of flights HV6901 from Amsterdam to Dubai on 25 January 2026, and HV6904 from DXB- AMS on January 31, for which I was informed one/two day(s) prior to departure. While I acknowledge that the ticket was refunded and that the fare difference for an alternative flight was reimbursed, this concerns Article 8 (re-routing/reimbursement) and does not affect my separate entitlement to cash compensation under Article 7. Their cancellation notice cited “operational reasons” and a “precautionary measure due to the geopolitical situation,” referring to their decision not to operate through certain airspaces. No evidence has been provided of: - a legal airspace closure or ATC prohibition applicable to this flight, - a binding instruction from EU, Dutch, or UAE authorities, or - the impossibility of operating the flight via an alternative lawful routing. As established under EU261 jurisprudence, precautionary or policy-based operational decisions taken by an airline do not constitute extraordinary circumstances, unless the airline can demonstrate that the cancellation was unavoidable despite all reasonable measures being taken. The burden of proof lies with the operating carrier. Given that: - the cancellation was communicated less than 7 days before departure, - the route distance exceeds 3,500 km, and - no qualifying extraordinary circumstances have been substantiated, I thereby requested payment of €600 compensation in accordance with Article 7 of Regulation (EC) No 261/2004 for each cancelled flight. ( €1,200 in total). - This was refused by the airline! The flights were canceled and I had to book different flights inconveniencing my business deals and meetings.Anonymous member
Amsterdam-Casablanca
Economy
Terribile customer service. Their answer come very late and is very difficult the comunication.
I announced the airplane company about my lost luggage on 19th of May. I`ve done some shoping during my visit for all sanitary (eg. close, soap, brush). I do not receive any compensation. When I arrived back home, I call them and they promise that situation would be solved. My luggage was lost. I`ve send them many claims and they told me that the situation would be analyzed and come back with the answer. When finally, they come back with the answer is that they send me an SMS with the message that my luggage was fund in Casablanca airport. I told them that this message was sent on 23 of May. I have a return flight on 22 of May. They never send the luggage back to Romania. Further on in November, they call me from Amsterdam airport that my luggage is there. So in this case my luggage was not in Casablanca.Overall
Strike
Passengers: Marelise Conradie and Dirkie Conradie - original booking KLM return flight catania to Cape Town, via Amsterdam, scheduled for 16 September 2025. Due to industrial action at airline flight was cancelled. We were -re-rooted via ITA airways, flight number XZ2816 to Rome, from Rome to Addis Ababa, flight number ET0837, the Addis Ababa to Cape Town. We had to run around to make all the stops. At Catania, ITA Airways refused to honour our original KLM booking which included paid checked luggage. Despite presenting our tickets we were forced to pay 220 Euros for our baggage as well. We objected and even recorded the incident as proof, but ITA Airways staff insisted that without payment we would not be allowed to travel. It was really not a good experience.Fabio P
Amsterdam-Bari
Economy
we had to cancel your flight HV5819 from Amsterdam (Schiphol) to Bari on 06/01/2026 due to (expected) weather conditions.
Your booking: V64UMR Dear Davide, We are sorry to inform you that we had to cancel your flight HV5819 from Amsterdam (Schiphol) to Bari on 06/01/2026 due to (expected) weather conditions. Unfortunately we cannot give you a better message and apologise for the inconvenience. Note: If you have booked your trip through a travel agency or KLM, please contact them to discuss your options. You may receive an additional e-mail and/or SMS from us with a link. You can use this link to choose your new flight quickly and easily. If you have not received this e-mail, please read below what your options are. Did you book directly with Transavia? Then you have the following options: A. Rebook your flight(s) You can rebook your flight(s) for free, for another flight. We would be happy to help you with changing your flight(s). Our Service Center is available from 8 a.m. to 10 p.m. every day. Due to the large number of disruptions caused by weather conditions, our service center is currently very busy. We advise you to arrange as much as possible online yourself. You can book a new flight on our website and claim back the costs you incur from us. If we do not have alternative flights available to take you to your destination at short notice, you can book an alternative flight or trip and request a refund of the additional costs, as far as reasonable and proportionate, using this webform. B. Receive a refund You can request a refund. We are happy to help you arrange a refund for your flight(s). Our Service Center is available daily from 08.00 - 22.00. Once again, we apologise for the inconvenience. Click here for an overview of your rights under European law. Kind regards, TransaviaNo reason given
The flight from Barcelona to Narita was scheduled for 2026/01/02. I was supposed to transfer from Barcelona to Amsterdam and return by flight from Barcelona to Narita, but due to the late arrival in Amsterdam, I couldn't take the flight to Narita and stayed in Amsterdam, resulting in unexpected expenses. Expenses incurred in Amsterdam include accommodation, meals, and transportation expenses. It is said that KLM will pay for accommodation, meals, and transportation expenses, so we are charging KLM. Therefore, you don't have to double charge for accommodation, meals, and transportation expenses.Isidora B
Еindhoven-Athens
Economy
Change my flight a few hours before
Change my flight 8 hours later a few hour before the programed flight. I had an important appointment for my work and I will have trouble.Overall

Weather conditions
At 5 pm on the 4th October, when we noticed that we did not receive a check-in email, we tried to check our flights on KLM website it said that the flight will operate as scheduled. We tried to double check with Transavia but it redirected us to check from where we originally booked, KLM. We then contacted KLM chat support whereby they instructed us to check in at the Airport as the selected flight did not allow us to check-in online. Upon arriving at our airport, it was revealed through the Flight Information display system that our connecting flight to Amsterdam from Faro was cancelled due to weather conditions. We then proceeded to contact KLM over WhatsApp customer support, while seeking assistance at the Transavia service desk. The alternative arranged by Transavia at 6pm on Sunday was not the optimal solution, because we would miss our connecting flight as this caused a delay of almost 21 hours in flight schedule, not to mention we have to attend a university examination early Monday morning at our destination. Thus, we contacted KLM via chatbot where we were told by an agent that the flight was not cancelled. Throughout the night we frantically tried to find our flight information on KLM website but it showed that the flight was operating as per usual. On the Transavia website, our flight information was the only one that wasn't in bold text but there were no further information to the flight. Upon contacting KLM, we were told at 4am, way after the time of our initial flight, that we cannot be offered an alternative flight to our ultimate destination Frankfurt because our flight is not registered as canceled in the system. As the last resort, we got up at 4am, frantically searched and booked another ticket scheduled for 3 pm the next day. (new flight is scheduled to arrive at 7:30pm in Frankfurt).Iivari Granholm G
Amsterdam-Faro
Economy
Huono asiakaspalvelu lentokentällä
My flight was cancelled and I was not provided with a hotel, although the KLM staff at the airport assured me KLM would. KLM also did not book me on the next available flight to Faro which left at 6 am October 5th operated by transavia like my cancelled flight. Due to this I am by EU law entitled to compensation. As for reimbursement, I was at the airport for around 18 hours total due to the cancellation during which I incurred food related expenses. In addition, KLM gave me a choice to either fly to Faro through Lissabon or take a faster route of flying to Lissabon and then taking a bus to my final destination, which I was told KLM would reimburse. The bus reciept is split into three different receipts due to the following reason. I prebooked the bus but my flight to Lissabon left late so i had to cancel the ticket and was given a voucher, once i arrived in Lissabon i booked another bus using the voucher but the bus was more expensive than the first one so the voucher was not enough to pay for the new one. Then I found out my luggage had been left by KLM to Amsterdam so i had to stay at the airport to make arrangements to have my luggage returned to me, which made me have to cancel my second bus for which i was again given a voucher by Flixbus, I then booked a third bus which was again more expensive than the previous one.Overall
Expenses reimbursement
No reason given
My husband called and they told him that the responsibility is to the agency company "Booking"Weather conditions
My whole story is in the attached email communication with the airline. I booked the flight for the whole family, including 18 month old boy. I can provide the mother's passport and signature later, if needed.Weather conditions
To whom it may concern, I hope all is well. I am reaching out to your services because I really need help. As you will understand from the attachment, I am currently in a dispute with Transavia regarding a reimbursement of 834€. My flight was cancelled due to “weather conditions” which I find very weird because all other airlines were operating. Regardless, they only offered a flight 5 days later which was impossible for me, they told me the only way was for me to cancel my flight and book with another airline. They insured me 3 times at least that I would be reimbursed both the cancelled ticket AND the difference of the new ticket. You can see I called at least 9 times, and luckily recorded the call where I was promised reimbursement, which is the only reason why I paid that amount. I am currently unemployed and 834€ is basically my rent. I really hope you can help me, Thank you in advanceNo reason given
Ok my flight is suppose to go from Ibiza to Amsterdam transit and then Riyadh and I checked in my two luggage and I flew to amsterdam and in there I stayed 5 hours and then they said it’s delayed for 1 hour and then they said it’s delayed for 2 hours and then they said the flight is cancelled and maybe I could reach Riyadh in 24 hours which is too long to I went out and I booked my self the ticket that cost me around 700 euros and I came back to Riyadh and now also both of my luaggag is lost they couldn’t find itUnfairly baggage charge and baggage lost
Airline reference : R97YSI Passenger Full name : Nkaya Peter Ntumba File refence number from Rome Airport : FCOTO10836 Flight date : T03916/28JUL Tag : T0290269 I have paid for 2 bags the amount of 95 Euro, one bag for 18kg and the other bag 6kg. As per baggage policy i should not pay for the 6kg bag as the bag is a handbag that i could bord with and also the same bag went missing. Kindly advise where is my bag, it is bag with 2 cellphone inside, one pair of takkies, two hair pieces and 2 jackets one brown and one navy. the tag for the bag was TO290269. Other
Zagubiony bagaż
Loss of my luggage by the airline and the reimbursement of the incurred costs in the attachmentmmmmmm Expenses reimbursement
No reason given
My wife book the flight and paid for it. She could not access the app to check in as it said check in at airport to show passport. She and her family who I came to visit for a trip to sicily were flying home to Ireland the same day. It was only on that morning when we tried to see if we could check in again we saw that my flight had been changed without any notice. At around 10am my wife received an email to say plane was unsafe to fly and they were issuing another ticket. We were at the airport but no one was available to explain and that flight did fly out. Nothing was provided and my wife had to book me into accomadation. The delays result in me being over 24hrs late and results in me being put under stress to make it in time for my job on Tuesday morning at 6am.Luggage lost for 5 days - Salzburg to Amsterdam
Our experience with Transavia was nothing short of infuriating. The airline intentionally left behind the luggage of at least 25 passengers, including ours, on a flight to Europe — a fact they openly announced during the flight. Let that sink in: they knowingly separated travelers from their belongings mid-trip, with no contingency plan or accountability. We were without luggage for five full days, right in the middle of a European vacation. Not only was this extremely disruptive, but it forced us to purchase essential items—clothing, toiletries, and more—just to function while abroad. Transavia’s own website clearly states that they will reimburse passengers for "reasonable expenses" in such cases, yet they have since refused to compensate us a single cent, despite providing all receipts and documentation. The lack of customer service, transparency, or basic empathy was staggering. I've flown on countless airlines across the globe, and this experience was worse than even Spirit Airlines in the US—and that’s saying something. Save yourself the stress, the wasted time, and the money. Transavia is an airline that simply doesn’t care about its passengers. There are far better low-cost carriers in Europe. Fly literally anyone else. Expenses reimbursement
They made me pay 190 euros for a 20 kg bag
i had a problem with transavia. I was travelling from lyon to jeddah (02/05/2025). I wanted to add a luggage during the online check in, and i couldn't so the check in was over without adding the luggage. I've asked transavia team to add it(1 day before the flight) they said they can't. They told me you can add the bag at the airport with some price variations. I asked the price of 25kg at the airport, they told me it is 80 euros instead of 59 euros. I went to the airport with a luggage of 20 kg, and they made me pay 190 euros!! more expensive than the trip. I tried to contact them with the proof, but they weren't responsive. i'm trying to find a way to ask for a refund because this is not acceptable at all. Refund
Expenses reimbursement
These complaints are the subjective opinion of AirAdvisor members and not of AirAdvisor International Inc. We will try to monitor complaints for compliance (as feasible).

Air travel should be functional, not stressful. But flight delays, cancellations, lost luggage, or poor service can quickly turn your trip upside down. Knowing how to contact Transavia and what your passenger rights are can make all the difference.
If something goes wrong, here are the best ways to reach Transavia depending on your needs:
For most issues like flight delays, baggage trouble, booking glitches, Transavia asks you to submit a complaint via their online contact form. This method allows you to include all necessary details and request compensation or reimbursement in one go.
If your flight was delayed or you need care or compensation, you can file the claim under the "Flight Disruptions" category in the form.

When the issue is urgent, especially if you're already at the airport or your flight leaves in under two hours, calling is your fastest option.
Transavia provides different customer service numbers according to your needs as you can see in the table here.
Situation | Phone Number | Availability |
No current booking | +352 27 002 728 | Daily, 08:00–22:00 CET |
Already booked (see confirmation email) | As per your email | According to booking confirmation |
For travel agencies or group bookings | +33 8 92 01 20 16 | Daily, 08:00–22:00 CET |
Transavia Holidays package bookings | +31 (0) 88 – 2478 742 | Mon–Fri 09:00–18:00, Sat 09:30–17:00 CET |
If your matter isn’t urgent and you prefer to send a message, Transavia is available via WhatsApp, Facebook, and Instagram. They typically respond within a day. Also, be sure to send direct messages and avoid posting sensitive information for safety reasons.
Note: WhatsApp messages from Turkey may not be received due to technical limitations.
Think of your complaint as your story, so be sure it is clear, well‑structured, and backed with evidence. Include:

Once you submit your complaint, Transavia aims to respond within 2 to 4 weeks.
If you’ve waited more than four weeks or don’t find their response helpful, you have the right to escalate via your national aviation authority or an alternative dispute resolution body like AirAdvisor.
Since 2017, we’ve helped over 830,000 passengers with airline disruptions worldwide, including Transavia. We can handle your claim from start to finish and even take the airline to court on your behalf.
Let us take the stress off your plate, and help you get what you're owedEnter your flight details below to start your claim today!Start my claim
Although many passengers fly with Transavia without incident, certain problems appear frequently in customer feedback. Here are the top issues, illustrated with real passenger experiences.
Some travellers feel that crew members are unwilling to assist when problems occur onboard.
Passenger Janet M. said in a TripAdvisor review written on 18 March 2024 that she “lost one AirPod … cabin crew didn’t give me much time or even tried to help me find it, then … I got rushed off the plane.”
2. Unexpected Charges for Hand Luggage
Many passengers are frustrated by what they see as surprise or excessive fees for small cabin bags.
Passenger Ali K. said in a TripAdvisor review written on 6 April 2024 that he was “scammed … I had to pay €140 for a small hand luggage bag … absolute scammers.”
Some travellers report slow or inadequate responses to their complaints.
Passenger Chris B. said in a TripAdvisor review written on 10 February 2024 that Transavia’s “standard response … completely ignored the core issue … lack of customer service.”
Passenger Maria S. said that “despite multiple assurances … it’s now been four months and I have yet to see any payment or meaningful update.”
Operational inefficiencies at check-in and boarding are another frequent frustration.
Passenger Michael P. said on 11 September 2023 that it was a “horrendous process from an hour que at baggage drop. One staff member spent the hour on their phone. … boarding was horrific.”
A number of passengers describe negative interactions with ground or cabin crew.
Passenger Omar D. said in a TripAdvisor review written on 15 March 2024 that “there was an unrespectable girl Nancy—she was not responding … No respect at all… shame on Transavia.”
Pro tip: Under EU regulation EU261, compensation for delays or cancellations may range from €250 to €600, depending on the circumstances.
If your Transavia flight was delayed, canceled or overbooked within the last 3 years, you could be eligible for up to €600 in compensation.Check Your Flight
Here, you can find a list of frequently asked questions and their corresponding answers:
Typically, between 7 and 21 days.
If your complaint is within valid reason, then yes.
They don't.
Transavia does not charge for basic assistance services such as assistance for visually impaired, hearing impaired or disabled passengers.
If you have a legal dispute with Transavia, such as a breach of contract or a violation of your rights as a passenger, you may pursue legal action against them. Seeking third-party assistance, such as that of AirAdvisor, is recommended if considering suing an airline.
Overall, Transavia is a reliable airline that prioritises passenger safety and has an excellent reputation for customer service.

Author:
Joanna TeljeurJob/Position: Senior Editor & Content Lead
Joanna Teljeur is a senior editor and writer with 15+ years of experience in editorial leadership, journalism, and content development, specialising in consumer rights, aviation law, and public-interest reporting. Her work focuses on transforming complex regulatory and legal topics into clear, accurate, and accessible content for international audiences.
Website:
www.transavia.com
Phone
+352 27 002 728
Mailing Address
Transavia Airlines C.V., Amsterdam Airport PO Box 7777, Schiphol Airport, NL-1118 ZM
Had Issues with Transavia Airlines Flight?
You might be able to get up to £520 (€600) for your trouble!Search for my flight
Related & Resources
AirAdvisor is rated Excellent 4.5/5 based on 28,741 reviews from Reviews.io
Kamlesh Rani
Verified CustomerVery Excellent service and cooperative company. Done everything very quick and Easy.
Maja Ražov
Verified CustomerA very simple, easy and quick questionnaire for resolving complaints.
Veronica Mc Entee
Verified CustomerIt is so easy just put in your information and submit. You don't have to worry about who to contact just fill in your details and air advisor look after everyything else .
Velina Petrova Tsvetkova
Verified CustomerI’d like to thank Air Advisor for their help. I didn't think I’d get anything, but after two years—and with their assistance—I received compensation. Thank you very much.
Luciano Moggia
Verified CustomerI used Air Advisor for the first time and received compensation for a flight that was delayed by more than three hours. There were some difficulties with the airline, and the process took two years to complete. Air Advisor had to involve lawyers and take legal action, which reduced the compensation to 50% of the original amount, exactly as clearly explained on their website. Overall, I am satisfied with the service and believe that Air Advisor did a good job handling my case.
Irzam Hardiansyah
Verified CustomerEasy, quick, and concrete. Got my claim money in my account within less than a month.
Noor Sajjad
Verified Customerthis was an amazing experience. AirLine (swiss air) rejected my claim, but with AIr Advisor i got the amount.
Alan Braude
Verified CustomerExcellent service Very efficient Great communication Would recommend very highly
Anderson Kimtai Limangura
Verified CustomerI’m very pleased with the service I received. The process of securing my compensation from KLM Royal Dutch Airlines was handled professionally and efficiently. Communication was clear, and I was kept informed throughout the process. I would definitely recommend their service to anyone seeking assistance with an airline compensation claim.
Sara Georgieva
Verified CustomerWas clear and efficient way, but you take 30% of the money.
Varsha Bacchus Khemraj
Verified CustomerAirAdvisor was very good, i just put my details and proof of my flight cancelled and they did all the work.
Tayan Mutagaya
Verified CustomerQuick and easy to understand with all questions well structured. The response was imediate as well.
Comfort Nantwi Dankyi
Verified CustomerTrust air advisor for all your air travel claims if you want efficiency
Veerasangappa Magadal
Verified CustomerGreat experience, it was easy to handle and smooth process
9 years experience
830,000+ claims
Specialist expert lawyers
No-win no-fee
AirAdvisor has been featured in:
We’ll notify you as soon as our new travel protection is live.


Know someone who should be here with you?
Every traveller you invite gets ahead of the public launch.
Your personal invite link — share it with friends and they'll get early access too.
We'll also send this link to your email.
View more